ورزش

مدارس تخصصی اسکی در خراسان رضوی راه‌‌اندازی شود

پیست اسکی شاهزند - اراک

رئیس فدراسیون اسکی گفت: با احداث مدارس خاص اسکی در استان می‌توان جمعیت اسکی را به ۳۰۰ نفر رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید عبدی افتخاری ظهر امروز در مجمع انتخاب رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی اظهار داشت: فدراسیون اسکی انتظار دارد در سال جاری استان‌ها نگاهی به مدارس اسکی داشته باشند. خراسان رضوی ظرفیت خوبی در رشته ورزشی اسکی دارد اما بیشتر از این  می تواند ورود پیدا کرد.

وی افزود:آموزش و پرورش و  آستان قدس رضوی دو نقطه قوت استان خراسان رضوی هستند اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است، بنابراین با احداث مدارس خاص اسکی در استان می‌توان جمعیت اسکی را به 300 نفر رساند.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی نیز گفت:متاسفانه ورزش اسکی به خوبی در جامعه معرفی نشده است خراسان رضوی ظرفیت بزرگی  نظیر پیست اسکی شیرباد در اختیار دارد که می تواند به توسعه این ورزش در خراسان رضوی کمک زیادی کند.

کوروش صبوریان افزود: با حضور بخش خصوصی مشکلات رشته اسکی در خراسان رضوی مرتفع شده است اما باید در بحث آموزش، اطلاع رسانی و جذب اسپانسر گام‌های جدی برداریم.

وی تصریح کرد: برای شناخت این رشته در بین مردم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد، از طرفی باید خراسان رضوی به یکی از پایگاه‌های اسکی کشور در آینده  نزدیک تبدیل شود.

با کسب 9 رای رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی منصوب شد

‌‌در مجمع انتخاب رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی، علیرضا مختارزاده تنها کاندید داوطلب ریاست این هیئت با کسب 9 رای از مجموع آرا به عنوان رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی انتخاب شد.

علیرضا مختارزاده اظهار داشت:در گذشته قدم‌های آهسته ای برای توسعه رشته اسکی برداشته شده است که کافی نیست البته اسکی ورزش نوجوانی است که در حال حاضر به جایگاه اصلی اش رسیده است.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌های زیادی در جهت رشد ورزش اسکی برای نوجوانان و جوانان پیش بینی شده و با این نگرش نیاز به بانک اطلاعاتی اسکی هستیم تا بتوانیم آموزش اسکی را به صورت گسترده تر پیگیری کنیم.

مختارزاده  عنوان کرد: به منظور توسعه ورزش اسکی در استان نیازمند مدرسه اسکی هستیم تا بتوانیم به خوبی استعداد یابی داشته باشیم.، قهرمان پروری نیز از دیگر برنامه‌های هیئت اسکی خراسان رضوی که نیازمند تامین منابع مالی است از طرفی به دنبال گسترس این رشته ورزشی در سطح استان هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا