مشهد

مسیر اتصال بلوار «کوشش» به «خلج» در مشهد افتتاح شد

هم زمان با دهه فجر مسیر اتصال خلج به کوشش در مشهد با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان و ۶ ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.
 شهرآرانیوز؛ هم زمان با دهه فجر مسیر اتصال خلج به کوشش در مشهد با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان و ۶ ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.
شهردار مشهد در آیین افتتاح این پروژه گفت: اهمیت این پروژه در این است که این مسیر با درخواست مردم و به دنبال خواسته شهروندان ساخته شد.
محمدرضا کلائی افزود: با افتتاح این پروژه شهروندان در مسیری مستقیم می‌توانند از کوشش به منطقه گردشگری هفت حوض برسند. ما برای تبدیل هفت حوض به یک سایت گردشگری، کوهنوردی و سنگ نوردی آمادگی داریم.
وی با بیان اینکه احداث این مسیر در حقیقت محرک اصلی برای تنوع بخشی مسیر‌های ورود به مشهد از سمت نیشابور است، افزود: بی تردید اگر امروز تلاش‌های مردم در بدنه شورا و شهرداری به نتیجه می‌رسد چیزی جز لطف و مدد صاحب این شهر، یعنی امام رضا (ع)، نبوده است و نیست و امیدوارم با لطف حمایتگرانه حضرت رضا (ع) سایر اقدامات در این شهر به بار بنشیند.
شهردار مشهد یادآور شد: این مسیر تنها یک دسترسی محلی و منطقه‌ای نیست بلکه یک دسترسی کلان برای شهر مشهد به شمار می‌آید.

بهره برداری، ۶ ماه زودتر از موعد

در ادامه این مراسم معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه این پروژه ۶ ماه زودتر از موعد به شهروندان تحویل داده می‌شود، افزود: طول این پروژه حدود ۲ کیلومتر است که ۴۱ میلیارد تومان برای احداث و تجهیز و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای احداث فضای سبز آن هزینه شده است.
خلیل ا… کاظمی ادامه داد: مساحت فضای سبز این پروژه بالغ بر ۴ هکتار است و در همین مسیر هم زمان ۱.۶ کیلومتر مسیر دوچرخه نیز احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم زمان با اجرای این پروژه، بهسازی کال خلج در مساحتی به طول ۶۸۰ متر هم زمان آماده شد؛ همچنین ۲ کیلومتر مسیر پیاده رو در این فضا ایجاد شده است.
معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۲۰۰ مورد تصادف جرحی در بین ۲ نقطه خلج و قائم ثبت و ضبط شده است افزود: امیدواریم با بازگشایی این مسیر شاهد کاهش آمار تصادفات جرحی باشیم.
کاظمی بیان کرد: در منطقه هفت حوض در پیک زمانی حدود ۱۱۰۰ دستگاه خودرو-ساعت تردد دارند که امیدواریم با بازگشایی این مسیر حجم و بار ترافیکی در این محدوده کاهش یابد.
وی گفت: در مجموع برای این پروژه بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

از اولین درخواست‌های شهروندان محل

در ادامه این مراسم عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه ایجاد این مسیر یکی از اولین درخواست‌های شهروندان این محله بوده است افزود: همیشه بیان شده است در مواردی که چندین راه و گزینه برای یک پرسش وجود دارد آنجا که مردم نظر دهند نظرشان بهترین گزینه است.
احمد نوروزی با بیان اینکه ۵ درصد اعتبارات عمرانی شهر برای پروژه‌هایی است که با انتخاب مردم در دل محلات مورد هدف بازآفرینی به بار می‌نشیند افزود: ۵ درصد اعتبارات در شورا‌های اجتماعی محلات نیز دوباره به موضوعاتی اختصاص دارد که مردم محور اصلی آن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا