مشهد

نرم‌افزار «برق من» ۴۰ خدمت برقی ارائه می‌کند | همه خدمات شرکت‌های برق مشهد و استان غیرحضوری می‌شود

با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و تسریع در ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان، همه خدمات شرکت توزیع برق مشهد و شرکت توزیع برق خراسان رضوی از اول آذر غیرحضوری می‌شود.
 شهرآرانیوز؛ در همین راستا معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان مشهد در نشست خبری ارائه خدمات سبز و اعلام خدمات غیرحضوری شرکت‌های توزیع برق، با تأکید بر اینکه فاز اول خدمات سبز این شرکت از سال گذشته و با حذف قبوض کاغذی آغاز شده است، افزود: گام دوم این خدمات غیرحضوری شدن امور شرکت‌های برق است؛ مثلا ما در مشهد، به عنوان شهری پیشرو، یک مسیر تلفنی با شماره‌های ۳۲۱۲۱۲۱ و ۱۵۲۱ را برای پرداخت قبض، پیگیری برخی از مشکلات و… و یک مسیر برخط از طریق پرتال شرکت برق و نرم افزار ناب شرکت توزیع برق طراحی و ایجاد کرده بودیم. اکنون مرکز پاسخ گویی شرکت توزیع برق مشهد روزانه به بیش ۱۲۰۰ تماس پاسخ می‌دهد که عدد شایان توجهی است.

سیدحمیدرضا شریعت داودی ادامه داد: از حدود یک ماه پیش وزارت نیرو با هدف ایجاد وحدت رویه، نرم افزاری با عنوان «برق من» طراحی کرده است که بیش از ۴۰ خدمت را به مردم ارائه می‌دهد و در آینده نزدیک این خدمات افزایش پیدا خواهد کرد. ما از هفته گذشته در انتهای پیامکی که برای قبض برق به مشترکان ارسال می‌شود، لینک دسترسی به این نرم افزار را قرارداده ایم. قبض‌های گذشته، نمودار‌های مقایسه‌ای مصرف در ماه‌های گذشته، استعلام برق امید و… از طریق این نرم افزار در دسترس است و حتی خرید انشعاب، اعلام خاموشی و… به راحتی توسط برق من انجام می‌شود.

هیچ درخواستی بی پاسخ نمی‌ماند

وی در ادامه و با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند پیش بینی شده است، گفت: به جز نرم افزار «برق من» و تلفن تماس ۱۵۲۱ در بدترین حالت هم دفتر‌های پیش خوان و ICT روستایی کماکان به مردم خدمات می‌دهند و متقاضی لازم نیست که مسافتی طولانی طی و برای دریافت خدمات به شرکت‌های توزیع برق مراجعه کند.

شریعت داودی با اشاره به بهینه شدن فرایند‌های داخلی این شرکت برای پاسخ گویی سریع‌تر و بهتر به مشترکان در جریان خدمات سبز بیان کرد: در جریان این فرایند، کارِ میزخدمت‌ها در شرکت توزیع تغییر کرده است و همکاران ما وظیفه دارند هرجا که پاسخ گویی درخواست‌های مشترکان از زمان بندی پیش بینی شده فراتر برود، از طرف مردم پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

پیش بینی نفوذ ۹۸ درصدی «برق من»

وحید باغیشنی، معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان، هم با اشاره به پیش بینی ضریب نفوذ ۹۸ درصدی سامانه «برق من» گفت: پیش از فراگیری نرم افزار «برق من» و در کنار آن، از سال گذشته، سامانه متمرکز پاسخ گویی توزیع برق را راه اندازی کردیم که این مرکز هرگونه مدیای ارتباطی را پذیراست و مشترکان چه با تماس، چه فکس و چه در شبکه‌های اجتماعی هر سؤال یا درخواستی داشته باشند، کارشناسان این مرکز در همان بستر پاسخ گوی آن‌ها خواهند بود.

معاون فروش و خدمات این شرکت نیز با اشاره به جزئیات اجرای خدمات سبز در استان، به ویژه در مناطق روستایی، بیان کرد: در راستای غیرحضوری کردن خدمات، تلفن ۳۶۱۰۴ را راه اندازی کردیم و این مرکز روزانه بیش از ۸۰۰ تماس دارد. البته ۵۶۰ دفتر ICT روستایی همچنان مشغول کار هستند و خدمات آن‌ها توسعه پیدا خواهد
کرد. مهدی دهقان ادامه داد: در نرم افزار «برق من» همه خدمات ممکن صنعت برق گنجانده شده است. اکنون در بخش مشترکان ۲۸ خدمت و در بخش بهره برداری ۱۲ خدمت به مردم ارائه می‌شود و مشترکان می‌توانند یا از کافه بازار یا از سایت شرکت توزیع برق مشهد یا استان این نرم افزار را دریافت کنند.

روزانه ۸۰۰ تماس!

سیدمجید آزیز، مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان، نیز با بیان اینکه بیش از ۷۶ شهر تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند، گفت: در خراسان رضوی یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در این شهر‌ها داریم و به ۲۷۵۰ روستایِ برق دار هم خدمات رسانی می‌کنیم. شرکت توزیع برق استان طولانی‌ترین شبکه توزیع را دارد و بیش از ۵۰ درصد روستا‌های استان هم تحت پوشش شرکت توزیع استان اند.
علیرضا کاشی، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، نیز در این نشست با بیان اینکه غیرحضوری و برخط شدن خدمات شرکت برق از چندماه پیش به صورت آزمایشی آغاز شده است، گفت: این ابلاغیه از چندماه پیش و پس از اجرای طرح «برق امید» به دست شرکت‌های توزیع برق رسید و اعلام شد همه خدمات ما باید غیرحضوری باشد و دیگر ارباب رجوعی به شرکت‌های برق مراجعه نکند.

مانور اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق برگزار می‌شود

مانور جهادی تعمیرات و اصلاح شبکه برق کشور نیز که از یک ماه پیش آغاز شده است، در انتهای هفته به خراسان رضوی می‌رسد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شهرستان مشهد نیز درباره جزئیات این مانور گفت: در مشهد بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه برق، یک میلیون و ۶۴۰ هزار مشترک و ۶۰۰۰ شبکه روشنایی معابر با بیش از ۲۷۰ هزار لامپ داریم که همه این شبکه‌ها نوسازی شده اند و فرسوده نیستند. اما هدف از اجرای این مانور افزایش مطمئن و تاب آوری شبکه، سنجش آمادگی لجستیک شرکت برق، کاهش خاموشی در شرایط خاص و… است. محمدحسین مشکینی افزود: قرار است در جریان این مانور بخشی از شبکه شرق مشهد به طول ۲۰ کیلومتر به دلیل ولتاژ بالا و عایق نبودن عایق گذاری شود. این مسیر همواره باعث مرگ پرندگان می‌شود. در غرب مشهد هم درختانی که در مجاور شبکه هستند به طول ۲۰ کیلومتر هرس خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا