مشهد

هوشمندسازی کامل حوزه خدمات‌شهری تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس تاکیدات شورای شهر و در راستای هوشمندسازی فرآیندها، تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲ شاهد هوشمندسازی کامل در حوزه خدمات‌شهری شهرداری خواهیم بود.

 

حسن کریمدادی در گفتگویی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری پیرامون هوشمندسازی فرآیند‌ها ارائه شد، اظهارکرد: هوشمندسازی، یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین تاکیدات شورای شهر در این دوره به شهرداری بوده است.

وی افزود: براساس همین رویکرد، حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست هم تاکیدات ویژه‌ای به معاونت مربوطه در شهرداری داشت و نقشه راهی برای آن‌ها ترسیم کرده‌ایم تا بتوانیم مهرماه سال ۱۴۰۲، به حد مطلوبی در حوزه هوشمندسازی معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری برسیم.

کریمدادی با بیان اینکه درحال حاضر ۸۳ فرآیند در حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست، هوشمند شده و سامانه‌های نرم‌افزاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: البته باید توجه داشت منظور از این هوشمندسازی، هوشمندسازی به معنای عام کلمه است و برای تحقق هوشمندسازی علمی و خاص، در مسیر تامین زیرساخت‌های لازم گام برداریم.

کریمدادی با بیان اینکه حوزه خدمات‌شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد مقدس در حوزه‌های مختلف فعالیتی، در کشور زبان‌زد و پیشرو بوده، گفت: ضمن حفظ این جایگاه، پیوسته باید درصدد توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء شرایط کمی و کیفی باشیم؛ لذا طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا سال ۱۴۰۴، در مجموع ۱۳۴ سامانه خواهیم داشت.

ایمان فرهمندی، عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه «هوشمندسازی» ضروتی حیاتی است، اظهارکرد: معاونت خدمات شهری باید مدنظر داشته باشد که نهادی خدماتی است و نگاه درآمدزایی نسبت به این حوزه ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل امکان استفاده از خدمات برنامه‌های موبایلی، گفت: خدمات و ابزار‌های غیر ضروری را باید از این برنامه‌ها حذف کنیم؛ ظرفیت «شهرمن» فرصت بسیار خوبی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

فرهمندی خاطرنشان کرد: پیش از هوشمندسازی ابزارها، باید به سمت هوشمندسازی فرآیند‌ها گام برداریم.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا