مشهد

وضعیت کرونایی مشهد زرد شد

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهر مشهد، در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت و در حال حاضر تنها یک شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز است.

 

دکتر محمد پهلوان افزود: هم اکنون شهرستان کوهسرخ در وضعیت قرمز، شهرستانهای بردسکن، تایباد، خلیل آباد، درگز، قوچان، کاشمر و نیشابور در وضعیت نارنجی، شهرستان بینالود در شرایط آبی و سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: روند ابتلای بیماران بستری و سرپایی در استان خراسان رضوی کاهشی است که به طور حتم ادامه این روند به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و تکمیل واکسیناسیون ارتباط مستقیم دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز، تمامی پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال هستند و به مراجعان در گروه‌های مختلف سنی پنج سال به بالا خدمات ارائه می‌دهد.

پهلوان افزود: در شرایط کنونی که روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کاهشی است بهترین زمان برای دریافت واکسن و یا تکمیل واکسیناسیون است تا با افزایش ایمنی جامعه از ایجاد اوجگیریهای بعدی ویروس جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =

دکمه بازگشت به بالا