مشهد

وعده نایب‌رئیس شورای‌شهر مشهد درباره “مناطق کم‌برخودار و حاشیه‌شهر”

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: طی دو سال پیش رو، مناطق کم‌برخوردار شهر را به لحاظ سیما و منظر و خدمات شهری دچار تحول بنیادین خواهیم کرد و نسبت به این مهم، تعهد می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از روابط عمومی شورای شهر مشهد؛ مهدی ناصحی در آیین افتتاح ۳ مجموعه ورزشی «شهدای فاطمیون، شهدای پرستار و شهید زوار»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، اظهارداشت: این روزها به واسطه تقارن با ایام دهه فجر، بیشتر در رسانه‌ها و افکار عمومی شاهد توجه به این وجود پاک هستیم.

ناصحی در ادامه به حوزه شهر و مدیریت شهری پرداخت و تصریح کرد: وظیفه شورای شهر و شهرداری، تامین محیط زیست سالم شهری برای عموم شهروندان، در تمام سطح شهر است؛ متاسفانه در فرآیند تاریخی مدیریتی، بخشی از شهر به عنوان «مرکز» و بخشی دیگر به عنوان «حاشیه» تلقی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: براساس قانون، هر نقطه‌ای که در محدوده شهری قرار گیرد، جزو شهر است و حاشیه و متن در آن معنا ندارد؛ ولی فاصله این دو، آنچنان زیاد شده که امروز به ناچار باید کمیسیونی در شورای شهر برای پرداختن ویژه به مسائل حاشیه شهر داشته باشیم.

ناصحی با بیان اینکه جبران فاصله بین حاشیه و متن اصلی شهر مستلزم این است که چندین سال بخش عمده منابع شهر را در اختیار این مناطق قرار دهیم، گفت: در بودجه ۱۴۰۱، سهم حاشیه شهر به ۳۸ درصد رسیده و از شهردار نیز تعهد گرفته‌ایم که این اعتبارات را تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال پیش رو، مناطق کم‌برخوردار شهر را به لحاظ سیما و منظر و خدمات شهری دچار تحول بنیادین خواهیم کرد و نسبت به این مهم، تعهد می‌دهیم.

ناصحی تاکید کرد: تمامی موضوعات مطرح شده در جلسات کمیسیون و صحن علنی باید پیوستی از مناطق کم‌برخوردار داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به افتتاح ۳ پروژه ورزشی، گفت: شهروندان عزیز مشهدی بدانند که از این دست کارها به تواتر و متعدد در حاشیه شهر انجام خواهد شد.

ناصحی با بیان اینکه امروز با مساله و معضل اساسی اجتماعی به نام «معتادان متجاهر» روبرو هستیم، تصریح کرد: این موضوع در حدی طی سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته که امروز حتی سالن‌های ورزشی شهرداری به ساماندهی این افراد اختصاص یافته است؛ زیرساختی که باید به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان اختصاص یابد.

وی از برنامه مدیریت شهری برای شناسایی استعدادهای ساکن در حاشیه شهر و ارتقاء و به فعلیت رساندن توانمندی آنها خبرداد و گفت: این برنامه‌ها برای ۸ پهنه شهری برنامه‌ریزی شده تا با مشارکت پیشکسوتان ورزشی و استعدادیابی آنها، باعث نشاط و رشد و پیشرفت ورزش در حوزه‌های مختلف شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 17 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا