مشهد

۴۵ هزار دز واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص یافت

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص افزون بر ۴۵ هزار دُز واکسن آنفلوانزا برای تزریق به گروههای هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر سعید فردین‌فر گزارش داد: پرسنل بهداشتی، درمانی، آزمایشگاهی، اورژانس پیش بیمارستانی، بیماران ایدز و هپاتیت از جمله گروههای هدف هستند که ۲۲ هزار دز واکسن برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بقیه این واکسن‌های آنفلوانزا  برای زنان باردار، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، بیماران خاص و صعب‌العلاج، سازمان زندانها و همچنین برای بنیاد شهید و جانبازان در نظر گرفته شده است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مانع ابتلا به بیماریهای ویروسی از جمله کرونا و آنفلوانزا می شود و در فصول سرد سال که احتمال ابتلا به بیماریهای ویروسی بیشتر است لزوم رعایت اصول بهداشتی بیش از گذشته احساس می‌شود.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

آنفلوآنزا یا گریپ بیماری واگیردار ویروسی است که باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی شده و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های  آ، ب و ث تقسیم بندی می‌شود.

آنفلوانزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می‌شود. حالت تهوع و استفراغ ممکن‌ است در کودکان مشاهده شود اما در بزرگسالان متداول نیست. شیوع ناگهانی انواع مختلف آنفلوانزا تقریباً در فصل‌های سرد سال رخ می‌دهد و شدت آنها متفاوت است. علایم مشابه سرماخوردگی به همراه درد عضلانی و بی‌حالی  در حدی که بیمار توان بیرون آمدن از تخت را ندارد از نشانه های ابتلا به آنفلوانزاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا