خراسان

۶۰۰۰ قالیباف خراسان‌رضوی بیمه نیستند

سعید کاظمی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از سال ۹۳ به بعد هیچ قالیباف جدیدی در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه قرار نگرفته و ۶۰۰۰ قالیباف خراسان رضوی از مشکل نبود بیمه رنج می‌برند.

سعید کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات فرش از خراسان‌رضوی ۲۴۹۷ کیلوگرم بوده که این میزان از نظر دلاری ۱۶۹ هزار و ۱۲۸ دلار و از نظر ریالی ۵ میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۷ ریال ارزش داشته است. کشورهای عمده هدف صادرات فرش خراسان‌رضوی بحرین، اسپانیا، قطر، آمریکا، کویت و افغانستان هستند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به تسهیلاتی که برای خرید فرش دستباف در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این اقدام وابسته به همکاری صندوق کارآفرینی امید در استان‌ها بوده و هم اکنون تنها در استان آذربایجان‌غربی به‌صورت پایلوت اجرایی شده و در خراسان‌رضوی هنوز هیچ ابلاغی برای اجرای این امر به دست ما نرسیده است.

کاظمی با بیان اینکه از سال ۹۳ به بعد هیچ قالیباف جدیدی در خراسان‌رضوی زیر پوشش بیمه قرار نگرفته است، تصریح کرد: این مشکل گریبان در حدود ۶۰۰۰ قالیباف را گرفته و امید می‌رود که در دولت دوازدهم برای بیمه این افراد اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه مشکل تولید فرش در خراسان رضوی بیشتر فروش آن بوده و اگر بتوان به نوعی تقاضای خرید را تحریک کرد مشکلات فعالان این حوزه تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =

دکمه بازگشت به بالا