مشهد

اصلاح ۲ خط اتوبوس‌رانی برای مسیر توس مشهد به میدان آزادی

ساکنان منطقه منفصله توس که تا پیش از این می‌توانستند با خطوط اتوبوس رانی فقط تا پایانه فردوسی تردد کنند، با اصلاح مسیر دو خط ۲۰۲ و ۲۰۵، از آخر همین هفته می‌توانند با امکان تسهیل در تردد، تا میدان آزادی از خطوط اتوبوس رانی استفاده کنند.

 

شهرآرانیوز؛ ساکنان منطقه منفصله توس که تا پیش از این می‌توانستند با خطوط اتوبوس رانی فقط تا پایانه فردوسی تردد کنند، با اصلاح مسیر دو خط ۲۰۲ و ۲۰۵، از آخر همین هفته می‌توانند با امکان تسهیل در تردد، تا میدان آزادی از خطوط اتوبوس رانی استفاده کنند.

در این زمینه رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنا به درخواست‌های اهالی بولوار آرامگاه فردوسی، بولوار شاهنامه و بولوار توس این اصلاح خطوط در جلسه کمیسیون توس و با حضور نمایندگان سازمان اتوبوس رانی بررسی شده است.

مجید طهوریان عسکری ادامه داد: علاوه بر اصلاح خطوط ۲۰۲ و ۲۰۵، در نظر داریم تا با ایجاد یک خط جدید، زمینه تردد مستقیم مسافران از آرامگاه فردوسی به پایانه وکیل آباد را نیز فراهم کنیم. وی افزود: برای دسترسی آرامگاه فردوسی به بولوار آیت ا… هاشمی رفسنجانی (میثاق)، خط سه قطارشهری، پایانه الهیه و پایانه وکیل آباد و استفاده از ظرفیت گردشگری آرامگاه توس و محدوده وکیل آباد به پایانه وکیل آباد، پیشنهاد ایجاد خطی جدید نیز مطرح شده است.

به گفته طهوریان، با ایجاد این خط، زائران هم می‌توانند از طریق خط یک قطارشهری خود را از نزدیکی حرم به بولوار وکیل آباد برسانند و هم از طریق خط جدید، به آرامگاه فردوسی بروند و به این ترتیب دسترسی خوبی هم برای ساکنان بولوار آرامگاه و هم زائران جهت حرکت در سه مسیر زیارتی و گردشگری مشهد (حرم، وکیل آباد و آرامگاه فردوسی) ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در این مسیر اتوبوس از آرامگاه فردوسی وارد جاده قدیم می‌شود و از تقاطع بولوار خادم الشریعه و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) وارد بولوار آیت ا… هاشمی رفسنجانی (میثاق) می‌شود و این یعنی در آینده دسترسی به خط سه قطارشهری مشهد که از شهرک ابوذر تا الهیه تردد می‌کند نیز مهیا می‌شود.

در ادامه مسیر نیز از تقاطع چندسطحی آزادگان و میدان نمایشگاه عبور می‌کند و درنهایت به پایانه وکیل آباد می‌رسد. برای نام گذاری این خط نیز پیشنهاد دادیم به دلیل اینکه روز گرامیداشت فردوسی ۲۵ اردیبهشت است و عدد اتوبوس‌های منطقه آرامگاه با شماره ۲ آغاز می‌شود، شماره این خط ۲۲۵ باشد.

اولویت با اصلاح ۲ خط

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد نیز با بیان اینکه قرار است دو اصلاح خط برای تسهیل در تردد ساکنان بولوار توس و آرامگاه فردوسی ایجاد شود، افزود: اکنون خط ۲۰۲ از آرامگاه فردوسی به میدان فردوسی و خط ۲۰۵ از میدان شاهنامه به میدان فردوسی در حال تردد است.

علی اصغر نیشابوری ادامه داد: برای خط ۲۰۲ و در اصلاح مسیر می‌توان مسیر تردد را از آرامگاه فردوسی تا پایانه آزادی امتداد بدهیم تا شهروندان نیز در صورت تمایل از طریق خط ۱۰ اتوبوس رانی (با سرفاصله زمانی هفت تا هشت دقیقه) و همچنین خط یک قطارشهری خود را به پایانه وکیل آباد برسانند.

خط ۲۰۵ از آرامگاه فردوسی

وی افزود: برای خط ۲۰۵ نیز می‌توان ابتدای مسیر را به جای میدان شاهنامه، آرامگاه فردوسی قرار داد تا پس از میدان فردوسی، شهروندان با خط ۲۰۲ بتوانند خود را به میدان آزادی برسانند.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد با اشاره به اینکه هرکدام از این دو خط نزدیک به ۲۰ دستگاه اتوبوس دارد، اظهار کرد: پیش از آنکه بخواهیم خط جدیدی در مسیر آرامگاه فردوسی به پایانه وکیل آباد ایجاد کنیم، باید مطالعات اصلاح خطوط را تکمیل و اتوبوس‌های جدید نیز به ناوگان تزریق کنیم و چنانچه درخواست‌ها برای ایجاد خط جدید زیاد باشد، می‌توانیم از خطوط میدل باس استفاده کنیم.

البته با اصلاح این دو خط، مسافران می‌توانند خود را به پایانه وکیل آباد برسانند. وی تصریح کرد: اکنون و بدون تکمیل مطالعات بازنگری خطوط از یک سو و کم کردن از اتوبوس‌های خطوط دیگر به نفع ایجاد خط جدید، باعث ایجاد نارضایتی در میان مسافران خطوط می‌شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا