مشهد

برپایی نمایشگاه مانتو و زیور آلات در مشهد

نمایشگاه مانتو و زیور آلات دست‌ساز با هدف ترویج صنایع دستی بومی در نگارخانه ارغوان شهر مشهد برپا می‌شود. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه خراسان، تعدادی از آثار زهرا ابراهیم‌زاده، هنرمند مشهدی شامل مانتو، گوشواره، دستبند و گردن‌‌آویز از تاریخ ۷  لغایت ۱۲ مردادماه ساعت ۱۸ الی ۲۱ در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. 
ابراهیم‌زاده در جمع خبرنگاران ویژگی این نمایشگاه را تلفیق نقوش سنتی ایرانی- اسلامی و طراحی مدرن خواند و گفت: در شرایط فعلی با هجوم کالاهای چینی در حوزه صنایع دستی مواجه هستیم و از آن طرف بسیاری از شهروندان تمایل دارند در پوشش خودشان از طرح‌های ایرانی استفاده کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتم نسبت به سه نمایشگاه قبلی خودم زیورآلات متنوع‌تر و بومی‌تری را طراحی و اجرا کنم. 
وی با اشاره به مضامین آثار این نمایشگاه گفت: در زیور آلات ساخته‌شده، طرح‌هایی با محتوای نقوش دوران صفوی، تایپوگرافی خط کوفی، سفالینه لعابدار، کبوتر حرم، پنجره فولاد، بادگیرهای شهر یزد و … قابل مشاهده است. 
ابراهیم‌زاده با بیان این نکته که زیورآلات چینی موجود در بازار تولید انبوه هستند بیان داشت: مسلما آثار کارخانه‌ای روح هنری و ظرافت آثار دست‌ساز را ندارند و صرفا با اهداف اقتصادی تولید شده‌اند. ضمن این که تولیدکنندگان چینی در زیورآلات‌شان از سنگ مصنوعی یا شیشه استفاده می‌کنند که فاقد خواص سنگ‌‌های طبیعی هستند. 
این هنرمند مشهدی افزود: زیورآلات این نمایشگاه از همنشینی سه عنصر فلز، چرم و سنگ ایجاد شده‌اند. ترکیب دو فلز برنج و نقره با سنگ‌های فیروزه و عقیق در چندین اثر این نمایشگاه تکرار شده است. 
به گفته وی مانتوهای عرضه‌شده در این نمایشگاه با زیورآلات هماهنگ شده‌اند و در کنار هم قابل استفاده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا