مشهد

تذکر به شهردار درباره تاخیر در ارسال سند پهنه‌بندی حریم مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد گفت: برخلاف تاکید شورای عالی شهرسازی در سال‌های ۹۳ و ۹۵ بر انجام مطالعات و تهیه طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد، ظرف مدت ۳ ماه و انجام مطالعات راهبردی، متأسفانه هنوز اصل قرارداد مطالعات پهنه‌بندی توسط شهرداری منعقد نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد نوروزی پیش از ظهر امروز در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، طی تذکر آیین نامه‌ای به شهردار مشهد، با بیان اینکه نقشه هوایی ۲۰ سال گذشته بیانگر تخریب گسترده حاشیه شهر مشهد است، عدم وجود برنامه مشخص برای گستره وسیع ۸۶ هزار هکتاری، کمبود امکانات برای نظارت و پیشگیری و وجود نیروهای سوداگر با منافع بسیار زیاد را از مهم‌ترین علل آن برشمرد.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری خاطرنشان کرد: این موضوع از ابتدای فعالیت شورای پنجم با جدیت از سوی کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار و کمیسیون شهرسازی و معماری مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود: برخلاف تاکید شورای عالی شهرسازی در سال‌های ۹۳ و ۹۵ بر انجام مطالعات و تهیه طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد، ظرف مدت ۳ ماه و انجام مطالعات راهبردی و پیگیری مستمر کمیسیون‌ها انتخاب مشاور به دلایل مختلف از جمله تایید شرح خدمات از سوی اداره کل راه و شهرسازی به تاخیر افتاد که در نهایت با پیگیری اعضای شورای شهر و استاندار پس از ۵ سال تاخیر، شرح خدمات در اردیبهشت ماه به تایید اداره کل راه و شهرسازی رسیده و مقرر بود که شهرداری بلافاصله قرارداد را منعقد کند.

نوروزی با بیان اینکه متأسفانه پس از هفت ماه، قرارداد فقط برای بخش اول مطالعات یعنی برداشت وضع موجود طی قرارداد ۲۲.۹۸.۱۶۱۰۵۵ مورخ ۲۶ آبان ۹۸ منعقد شده است؛ متذکر شد: اصل قرارداد مطالعات پهنه‌بندی هنوز منعقد نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد این موضوع را باعث استمرار تخریب اراضی و ساخت و سازها دانست و تاکید کرد: ضمن تذکر به شهردار تقاضای تسریع در عقد متمم قرارداد برای تکمیل شرح خدمات ظرف مدت دو هفته و اعلام علت دو قسمت کردن قرارداد را دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شش =

دکمه بازگشت به بالا